Kamis, 19 November 2015

Bagaimana Hendak Menjadi Lebih Tinggi di remaja anda

Bagaimana Hendak Menjadi Lebih Tinggi di remaja anda

Ketinggian yang anda mencapai sebagai orang dewasa adalah sebahagian besarnya kepada ibu bapa dan genetik anda. Terdapat beberapa perkara yang bagaimanapun, bahawa anda boleh lakukan untuk memastikan bahawa anda mencapai ketinggian potensi maksimum anda sebelum anda berhenti membesar. Kanak-kanak perempuan biasanya berhenti membesar pada usia lima belas dan kanak-kanak lelaki telah berhenti berkembang pada usia lapan belas tahun. Baca jika anda ingin tahu bagaimana untuk menjadi lebih tinggi.

Untuk memastikan bahawa anda mencapai potensi anda, anda perlu makan makanan yang seimbang. Ini bermakna menghadkan jumlah makanan yang diproses yang anda makan dan cuba untuk mengisi pada makanan segar seperti buah-buahan, sayur-sayuran, makanan gandum dan daging atau sumber protein lain. Ia juga penting bahawa anda mendapatkan banyak rehat kerana kebanyakan tumbuh anda dilakukan anda tidur.

Anda juga perlu memastikan bahawa anda melakukan banyak senaman; berjalan dan berenang adalah dianggap pilihan yang sangat baik. Angkat berat harus dielakkan kerana ia boleh memadatkan pembangunan tulang. Terdapat beberapa latihan yang boleh anda lakukan walaupun selepas anda telah selesai semakin meningkat, yang boleh melanjutkan ketinggian anda pada tahap tertentu.

Memperbaiki postur anda juga peningkatan ketinggian segera. Bertungkus-lumus dengan bahu, scoliosis atau itik kaki dan tabiat atau keadaan lain juga boleh mengecutkan anda ke bawah. Oleh menghulurkan tulang belakang dan memperbaiki postur anda boleh menjadi lebih tinggi. Terdapat otot tertentu yang anda boleh bekerja pada membina untuk menyokong postur keseluruhan yang lebih baik.

Jika anda bimbang tentang saiz anda dan anda tidak berfikir bahawa anda berkembang kepada potensi penuh anda, maka anda perlu mengikuti langkah di atas diterangkan oleh langkah panduan untuk menggalakkan pertumbuhan seterusnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar