Kamis, 19 November 2015

Perspektif Chiropractic mengenai Peristiwa buruk Berkaitan Dengan Pediatric Care Chiropractic

Perspektif Chiropractic mengenai Peristiwa buruk Berkaitan Dengan Pediatric Care Chiropractic

The 9 Mac 2010 isu Jurnal Pediatrik, Ibu dan Kesihatan Keluarga menekankan kajian semula kes-kes yang dirujuk oleh laporan baru-baru ini mendakwa rawatan kiropraktik adalah berbahaya bagi kanak-kanak.

Laporan mendakwa rawatan kiropraktik adalah berbahaya untuk kanak-kanak telah diterbitkan dalam isu Januari 2007 jurnal perubatan Pediatrics. Pengarang dalam laporan itu dirujuk kajian dalam kesusasteraan kajian yang diterbitkan yang merangkumi tempoh masa 1900-2004.

Para penulis dapat mencari 10 kes kejadian buruk langsung dikaitkan dengan penjagaan kiropraktik kanak-kanak. Berdasarkan kepada 10 kes dalam tempoh 104 tahun, mereka datang kepada kesimpulan bahawa kesan advers serius boleh dikaitkan dengan penjagaan kiropraktik pediatrik. Sebaliknya, mereka melaporkan bahawa mereka mendapati 32 artikel yang tidak mengenal pasti apa-apa kejadian buruk yang berkaitan dengan penjagaan kiropraktik kanak-kanak.

Kajian ini mengambil melihat 'serius' kejadian buruk dan meneliti maklumat lain yang tidak diambil kira.

Tiga daripada kes-kes yang telah dikenal pasti sebagai menghasilkan kejadian buruk kecil seperti kesakitan otot. Otot kesakitan adalah cukup banyak keadaan mengehadkan diri.

Satu kes melibatkan kehilangan kesedaran selepas dua pelarasan pertama dikenali sebagai "pengsan." Walaupun dramatik, ini adalah kejadian yang biasa berlaku yang merupakan hasil daripada "balas vaso-vagal" dan dianggap sebagai acara kecil.

Seorang kanak-kanak berusia 10 tahun yang mengalami "cepat marah" selepas pelarasan itu diklasifikasikan sebagai mengalami peristiwa buruk. Asas penulis yang digunakan untuk menentukan cepat marah bahawa dalam masa 10 tahun kanak-kanak berusia adalah peristiwa buruk tidak dijelaskan sepenuhnya.

Kejadian buruk sederhana telah ditakrifkan sebagai orang-orang yang terlibat "kecacatan sementara yang melibatkan mendapatkan rawatan perubatan tetapi tidak hospitialization." Seorang kanak-kanak mengalami sakit kepala dan leher yang tegang yang secara beransur-ansur diselesaikan dalam tempoh dua minggu dengan penjagaan kiropraktik berterusan. Satu lagi mengalami masalah yang sama di belakang yang rendah yang juga telah diselesaikan dalam beberapa minggu penjagaan kiropraktik diteruskan. Tidak jelas mengapa penulis tidak betul digunakan definisi mereka sendiri dan dianggap peristiwa-peristiwa ini adalah sederhana apabila tiada rawatan perubatan telah diminta atau diperlukan.

Dalam kategori yang serius, semua kes-kes melibatkan kanak-kanak yang mempunyai keadaan yang sudah ada sebelum menyampaikan untuk penjagaan kiropraktik yang dipersalahkan ke atas pelarasan yang diterima. Mereka termasuk: episod kepala dan trauma leher, termasuk mendarat di kepala dan leher semasa latihan gimnastik menghasilkan trauma saraf; osteogenesis imperfecta (penyakit tulang rapuh) dan banyak keretakan tulang sebelum berkaitan yang menyebabkan kerosakan saraf. Dalam satu kes, mereka menyalahkan penjagaan kiropraktik sama dengan tumor saraf tunjang untuk seorang budak lelaki berusia tahun 4. Jawatan paraplegia pembedahan kanak-kanak itu sebahagiannya dipersalahkan kepada penjagaan kiropraktik walaupun pakar bedah mendapati tiada normal pertengahan belakang saraf tunjang kiri selepas bahan tumor telah dibuang.

Komentar: Dua mata, jika kita boleh. Dalam tempoh yang 104 tahun, 10 kes penjagaan kiropraktik kanak-kanak telah mendapati bahawa salah terbabit penjagaan kiropraktik kesan negatif. Dalam setiap kes, para penyelidik sama ada salah dikelaskan mereka mengikut kriteria mereka sendiri atau secara terang-terangan diabaikan pertimbangan yang sedia ada trauma dan neurologi. Untuk menuntut ini sebagai bukti bahawa rawatan kiropraktik adalah berbahaya bagi kanak-kanak adalah jujur ​​pada tahap terbaik dan berniat jahat paling teruk.

Pada tahun 2000, Arkib Pediatrik dan Perubatan Remaja melaporkan bahawa terdapat lebih daripada 30 juta lawatan yang dibuat oleh kanak-kanak untuk ahli tulang setiap tahun. Namun, chiropractor purata membayar dalam lingkungan $ 1000 hingga $ 2000 setiap tahun untuk perlindungan penyelewengan manakala pakar kanak-kanak purata membayar $ 100,000 kepada $ 200,000 untuk tahap yang sama liputan, sering dari syarikat-syarikat insurans yang sama. Walaupun kebimbangan untuk keselamatan tidak sepatutnya dikurangkan, ia perlu, tetap, dimasukkan ke dalam perspektif relatif kepada bahaya benar bahawa di luar sana.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar