Kamis, 19 November 2015

Cari Restless Leg Syndrome Rawatan Asli yang Berkesan

Cari Restless Leg Syndrome Rawatan Asli yang Berkesan

Apa yang saya akan berkongsi dengan anda adalah satu sindrom kaki resah rawatan semulajadi yang amat berkesan. Jika anda seperti kebanyakan orang dengan sindrom kaki resah juga dikenali sebagai RLS anda kecewa, kurang tidur dan anda akan melakukan apa sahaja untuk berehat kaki anda supaya anda boleh mendapatkan tidur malam yang baik. Doktor boleh memberitahu anda satu-satunya cara untuk melegakan RLS adalah dengan mengambil ubat-ubatan. Tiada ubat yang tidak mempunyai kesan sampingan atau komplikasi jangka panjang. Apa yang boleh dilakukan untuk melegakan sindrom kaki resah secara semulajadi?

Sebelum saya masuk ke dalam bagaimana untuk melegakan RLS, mari kita lihat dahulu keadaan yang menyebabkannya. Mereka yang mengalami RLS sering menggambarkan gatal-gatal yang, kesemutan, merangkak atau rasa pedih di kaki mereka yang boleh terdiri daripada agak sederhana kepada teruk. Dalam kebanyakan menyebabkan gejala muncul di kawasan anak lembu bagaimanapun, sensasi boleh timbul di mana-mana kaki dari kaki sehingga ke bahagian atas kaki dan boleh hadir dalam satu atau kedua-dua kaki. Dalam beberapa kes sensasi ini mungkin hadir dalam senjata dan lebih jarang di kawasan muka, batang tubuh dan pangkal paha.

Menderita RLS sering dirujuk sebagai malam berjalan sejak gejala menjadi lebih teruk pada waktu petang dan puncak pada waktu malam. Kebanyakan orang mengalami kelegaan dengan berjalan dan bergerak di sekitar.

Saintis telah mendapati tiga faktor yang menyumbang kepada sindrom kaki resah. Yang pertama melibatkan bahagian otak yang menghasilkan dopamine neurotransmitter. Dopamine bertanggungjawab untuk pergerakan dan perasaan. Sejak RLS adalah gangguan pergerakan saraf memahami dopamin adalah penting. Faktor kedua ialah peraturan besi. Kajian otak penghidap RLS telah menunjukkan kekurangan zat besi di bahagian otak yang bertanggungjawab untuk menghasilkan dopamine neurotransmitter, terdapat defisit dalam bilangan reseptor besi, mungkin menyumbang kepada kekurangan dopamin. Faktor ketiga adalah genetik. Kira-kira separuh daripada semua kes yang dilaporkan mempunyai sejarah penyakit ini dalam keluarga yang mencadangkan link genetik yang berpotensi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar