Kamis, 19 November 2015

Tea Tree Losyen Untuk penyembuhan semulajadi

Tea Tree Losyen Untuk penyembuhan semulajadi

Jika anda yang membaca tentang losyen minyak pokok teh, anda mungkin kagum dengan semua kualiti produk ini semula jadi mengandungi. Ia jarang berlaku, kerana ia mempunyai anti kulat, anti bakteria hartanah virus dan anti menjadikannya penawar untuk beberapa keadaan yang berbeza. Jika anda mengalami kulat seperti kurap, anda boleh mencari minyak ini akan membantu untuk membuangnya. Ia juga sangat berguna dalam merawat selesema dan selesema, kudis sejuk, dermatitis, bengkak karena mewah, kaki makan air dan keadaan kaki lain yang berkaitan. Anda boleh menggunakannya untuk merawat bintik dan jerawat jika anda mengalami wabak jerawat. Jika anda merancang pembedahan, mengurut kawasan itu dengan minyak ini akan membantu untuk mengurangkan parut dan meningkatkan kadar pemulihan anda.

Kilang pokok teh berasal dari Australia di mana ia telah digunakan selama bertahun-tahun oleh orang asli. Ubat-ubatan herba adalah bentuk tertua penyembuhan dan banyak orang memutuskan untuk mula menggunakan herba lagi bukannya sampai untuk ubat-ubatan yang dihasilkan. Orang cenderung untuk percaya bahawa kerana produk yang semula jadi adalah lebih selamat daripada yang disediakan oleh pengeluar dadah. Ini tidak selalunya kes itu dan ia adalah bernilai mengingati bahawa Poppies adalah produk yang semula jadi tetapi beberapa akan memanggil candu selamat.

Minyak diekstrak oleh penyulingan stim daripada daun dan dahan kecil pokok teh. Ia dihasilkan terutamanya di Australia di mana pokok-pokok tumbuh kepada kira-kira 15 kaki. Minyak ini boleh jelas atau sedikit kuning dan mempunyai bau yang agak tersendiri tidak seperti pembasmi kuman. Memandangkan bilangan keadaan ia membantu dalam merawat; ia perlu menjadi sebahagian daripada setiap dada perubatan isi rumah.

Seperti biasa dengan semua minyak aromaterapi, ia perlu dicairkan sebelum digunakan dan kemas hanya digunakan pada masa-masa yang sangat terhad. Adalah lebih baik untuk mencampurkannya dengan minyak asas pembawa sebelum memohon untuk kulit anda. Minyak pembawa akan mencairkan minyak tanpa bersurai bahan-bahan aktif. Ia adalah selamat untuk digunakan pada wanita hamil dan kanak-kanak tetapi sentiasa menguji pada tampalan kecil kulit pertama kerana ia boleh merengsakan. Ia membantu untuk membuat krim lampin yang besar dan juga berguna dalam merawat cradle cap pada bayi tetapi pastikan anda menggunakan jumlah yang sangat kecil minyak.

Walaupun losyen Teh minyak pokok adalah selamat bagi kebanyakan orang, mereka yang mempunyai masalah buah pinggang perlu mengelakkannya. Jika anda mengalami kemurungan anda mungkin mendapati bahawa urutan menggunakan minyak ini akan membantu. Ia berfungsi dengan baik apabila digabungkan dengan minyak lain seperti lavender, peppermint, kayu putih dan bergamot. Urut ini juga boleh merangsang sistem anda membantu anda untuk menghilangkan apa-apa perasaan kelesuan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar