Kamis, 19 November 2015

Home Pemulihan Berkesan Untuk Kering Keadaan kulit kepala

Home Pemulihan Berkesan Untuk Kering Keadaan kulit kepala

Kadang-kadang kulit kepala kita cenderung untuk kering. Ini adalah disebabkan oleh penurunan dalam rembesan minyak oleh kelenjar minyak yang berbaring di bawah kulit kulit kepala. Minyak ini memberikan kulit kepala dan folikel rambut kesan pelincir. Kekurangan pemakanan adalah juga faktor intrinsik yang utama yang boleh menyebabkan kulit kepala kering. Ada sebab lain kulit kepala kering adalah penggunaan yang berlebihan dan syampu yang keras, bahan kimia air keras, pencemaran, keadaan cuaca kering dan lain-lain

Keadaan kulit kepala kering sering diiringi oleh sensasi gatal-gatal kulit, meningkatkan pada musim gugur rambut, dan pembentukan serpih pada kulit kepala.

Masalah kulit kepala kering boleh dirawat dengan bantuan ubat-ubatan rumah. Beberapa rawatan rumah berkesan untuk kulit kepala kering.

1. Urut kulit kepala anda dengan minyak. Ia adalah ubat yang berkesan kerana ia akan memperbaiki keadaan remedi kulit kepala kering. Urut membantu dalam menggalakkan peredaran darah. Oleh kerana mengurut kelenjar minyak juga diaktifkan dan seterusnya mengeluarkan minyak kulit kepala yang akan mengurangkan kekeringan pada kulit kepala. Jika anda mahu hasil ada yang lebih baik, mengurut kulit kepala anda dengan minyak yang telah disediakan oleh satu auns minyak badam dan 3 titik setiap vitamin, vitamin E dan juga minyak pati lavender. Setiap minyak ini akan memberikan kesan yang baik pada kulit kepala dan mengurangkan kekeringan.

2. Untuk tujuan urut kepala anda juga boleh menggunakan campuran minyak zaitun dan minyak badam. Minyak semula jadi akan memberi kesan penghidratan pada kulit kepala dan jadi ia membuatkan lembut kulit kepala. Untuk kekeringan kulit kepala minyak pokok teh juga sangat berkesan. Minyak ini bukan sahaja akan mengurangkan kekeringan kulit kepala tetapi juga melindungi kulit kepala daripada bakteria dan jangkitan kulat. Anda mesti syampu rambut anda selepas oiling dengan betul jika tidak ia akan memberi pandangan berminyak.

3. cuka epal cider juga sangat berkesan untuk merawat masalah kekeringan pada kulit kepala. Oleh kerana kekeringan yang teruk di kulit kepala baki yang terbentuk di kulit kepala boleh dikurangkan dengan bantuan cuka ini. Anda perlu mencairkan setengah cawan cuka epal dalam cawan satu perempat daripada air dan kemudian menambah dua titik minyak lavender dan dua sudu teh madu di dalamnya. Campurkan dengan betul dan kemudian memohon kepada kulit kepala anda selama satu jam. Akhirnya mencuci rambut anda dengan air suam. Rawatan ini perlu diulangi dua kali dalam seminggu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar